09 jan 2012

Klanten T-Mobile minst tevreden over mobiel internet

0 Reacties

AMSTERDAM – De Nederlandse consument is het minst tevreden over de kwaliteit van het mobiele internet bij T-Mobile. KPN en Vodafone scoren stukken beter.

Dat blijkt uit de Mobiele Providermonitor van de Consumentenbond. Een panel van ruim 2400 leden heeft elke twee maanden hun eigen provider beoordeeld. De resultaten zijn verwerkt in een vergelijkingsdienst op de website.

Gemiddeld krijgen providers een 6,7 van de consumenten. Voor de kwaliteit van het netwerk voor bellen en sms’en wordt zelfs een 8,2 gegeven. De kwaliteit van mobiel internet scoort echter een stuk minder: een 6,5 bij T-Mobile en een 7,6 voor Vodafone en KPN. Dit rapportcijfers is een gemiddelde van alle beoordelingen van de verschillende abonnementen die de providers aanbieden. Zo kan het zijn dat T-Mobile in bepaalde segmenten veel slechter of juist beter scoort.

Prijs/kwaliteit
In totaal waren de klanten van T-Mobile in ieder geval het minst tevreden over de kwaliteit van het mobiele internet. In een reactie laat de provider aan NU.nl weten: “T-Mobile heeft in het onderzoek van de Consumentenbond een gedeelde eerste plaats op het gebied van klanttevredenheid met een 6,8.”

“We bieden de beste prijs/kwaliteitverhouding in de markt. Wanneer prijs was meegenomen in dit onderzoek, dan zag ook het totaaloordeel er anders uit.”

De Nederlandse consument uit in het onderzoek overigens ook onvrede over de duidelijkheid van tarieven, voorwaarden en aanbiedingen bij alle providers. Dit onderdeel wordt gemiddeld met een 6,2 beoordeeld.

( bron: nu.nl )

[begin]